Ihan silkkaa ilkeyttäni päivitän tänään toisenkin kerran. Ei uskoisi, että tänään on tiistai.
Kotimatkalla kävin tervehtimässä ex-kolleegoja, sillä yksi hyvä kaveri oli jo pitemmän aikaa kärttänyt. Vaikka käynkin suht usein ex-töissä, olemme menneet usein ristiin enkä ole nähnyt häntä aikoihin. Nyt hänellä oli houkuttimena yllätys. Minulle :)
Näette sen täällä. Ehkä ymmärrätte tekstinkin ;) Oikeasti en ole kehdannut vielä esitellä sitä miehelle. Pelkään, että tulee pissi housuun En tiedä, miten pystyn pitämään naaman peruslukemilla.
Alla oleva video on mielestäni yksi parhaita kys. henkilölle tehtyjä synttärivideoita :D
P.S. Olen ehkä lievästi väsynyt, hihitän kaikelle mahdolliselle koko ajan.
Ajattelin sanoa vain sellaista, että en ole koskaan tykännyt aprillipäivästä. Olen varmaankin liian tosikko tai jotain, mutta en vain ymmärrä miksi toisen nolaaminen on hauskaa. Sitten pitäisi vielä olla suuttumatta/loukkaantumatta, koska sehän ei kuulu asiaan. Lapsena olin kovin herkkäuskoinen, joten osittain lienee tämä pitämättömyyteni juontaa sieltä.
Tänään törmäsin erääseen faniblogiin, jossa oli aprillipäivitys. Sinällään ihan hauska kirjoitus siitä, kuinka tämä seuraamamme henkilö aikoo juuri tänään liittyä Twitteriin ja avata oman fanisivuston. Hyvin kirjoitettu oli, mutta.. mutta mutta. Ne ehdotetut nimimerkit olivat oikeasti tökeröitä ja niiden antama sävy alensi mielestäni sekä kirjoittajaa että artikkelin kohdetta.
Jotenkin en tiedä. Mennyt maku koko päivästä. Ainakin tällaisena ja tuo nyt oli vain yksi esimerkki, muita riittää esim päivän lehdissä vaikka kuinka. Tosin odotan ilolla, miten alakoulun rehtori on tänä vuonna jekuttanut oppilaita. Hänen kepposensa nimittäin ovat hauskoja.
Ura.. työuraani tässä ajattelin. Joo. Jonkin aikaa olen jo ajatellut valineeni ihan väärän uran. Nyt jos pitäisi valita, niin varmaankin opiskelisin joksikin elokuva-maskeeraajaksi tai -puvustajaksi. Siten voisi päästä jonkun ihanan tähden naisystäväksi.
Ehkä voisin vielä ruveta ammattimaiseksi fanitytöksi? Tosin siihen taidan olla jo liian vanha ja perhekin pistäisi vastaan.
Huomenna en uskalla vielä mennä uimaan. Jalka ei enää ole krampannut eilen eikä tänään, mutta on vielä vähän arka. Eilen ja perjantaina pidin säärystintä koko päivän, ehkä se auttoi.
Kuuntelin päivällä silittäessäni Night Valen jälkeen hetken Hamletia. En ehkä osta äänikirjaa, mutta katkelmatkin riittävät oikean henkilön lukemina.
Loppuun vielä kevätpiisi. Aurinko kun maan lämmittää. Krookukset jo kukkivat pihallamme.
Jalka meni taas pahaan kramppiin. Aamulla se oli suht hyvä, uskalsin jopa imuroida. Ehkä sitten yritin liikaa, mutta juostessani metroon Pienimmän kera leffasta lähtiessä jalka otti nokkiinsa. Nyt pystyn tuskin kävelemään.
Kotiin tultua laitoin siihen Piroxenia ja vedin pari Ibumaxia, lisäksi koivessa on villainen säärystin ja villasukka jalassa. Vituttaa kuin pientä oravaa, jonka käpy on jäässä.
Lisäksi pojat tappelivat siitä, kenen vuoro on siivota kissan yökki ikkunalaudalta ilmoitettuani, että minä en siihen nyt pysty eikä mieskään muilta hommiltaan. Pistinpä sitten nupit kaakkoon Amorphiksen kera. Tapelkoot.
Aamu oli kaunis, tuntui aivan toukokuulta paitsi, että olisi voinut olla hiukan lämpimämpi. Töissä oli kivaa jne jne, kunnes sain Wilmaviestin Pienintä koskien. Säikähdin, että lapsi on taas törttöillyt mutta eipäs.
Opettaja kirjoitti viestissä, että ruokajonossa joku luokan pjista oli sanonut Pienimmälle, että se ei olisi saanut edes syntyä ja tästä oli Pienimmälle tullut kamalan paha mieli. Ope oli heti puhunut poikien kanssa ja asia oli sovittu, mutta hän laittoi viestiä tuon toisen pojan vanhemmille ja meille, että tiedämme, mistä on kyse, jos lapsi puhuu tästä. Minähän tietysti järkytyin tosi pahasti, mutta Pienimmän soittaessa koulun loppuessa kysyin vain, että miten meni ja miltä nyt tuntuu eikä tuo ollut yhtään pahoilla mielin enää, koska ope oli heti jutellut ja selvittänyt asian.
Illalla mies tuli metrolle vastaan ja kysyin sitten autossa, kun vietimme sitä kuuluisaa kahdenkeskistä laatuaikaa sen viisi minuuttia mitä ajomatka kestää, että oliko se jutellut lapsen kanssa ja olihan tuo. Mies oli kysynyt Pienimmältä, että mitä tapahtui ja Pienin oli vastannut, että hänellä on uusi kaveri. Eikä siitä sitten puhuttu sen enempää.
Ihan hyvä, että asia meni näin :)
Minullakin on uusi kaveri, nimittäin erään tosi mukavan luentokaverinaisen kanssa kuljemme aina yhdessä metromatkat. Hän pääsisi useammallakin metrolla kotiinsa, mutta odottaa aina kanssani Mellunmäkeen menevää junaa, että voimme jutella matkalla. Oikein mukavaa :)
Keskiviikkoa siis. Tai voisihan sen käsittää niinkin, että näytän keskaria dieetille, sillä mässytän parhaillaan eilisten leffaherkkujen jämiä. Salmiakkisuklaamanteleita. OI! Ihanat ystävät niistä vinkkasivat jokin aika sitten ja nyt vihdoin olen jo muutaman kerran saanut niitä Kampin K-kaupasta ostettua. Harmillista on vain, että muu perhe myös pitää niistä.. Pitää ottaa aina iso säkillinen, jos aion itsekin saada muutaman.
Saattaa olla, että niitä ilmaantuu myös Kaisaniemen metroaseman karkkikauppaan. Onnistuin nimittäin eilen houreissani menemään Kamppiin ja vasta siellä tajusin, että leffahan on Kaisaniemessä kuten kaverikin. Menin sitten mantelikaupan kautta Kaisikseen, jossa kävimme karkkikaupassa ja esittelin mantelit kauppiaalle (joka on muuten todella mukava herrahenkilö). Hän paljasti meille eräänlaisen ammattisalaisuudenkin; hän ei vie töitään kotiin :P Ilmankos onkin suht hoikka mies edelleen, itse en varmaan pystyisi samaan.
Sain tänään ihanalta ystävältä (eri kuin eilinen leffakaveri) lainaan Spooks-tv-sarjan 7- ja 8- kaudet. Myöhemmin saan vielä 9:nnen kauden, kunhan hän ehtii katsoa sen ensin. Ne ehkä riittävät siksi aikaa, kun odottelen Richardin seuraavaa elokuvaa tulevaksi *krhm*. Elokuvassa on luvassa ilmeisesti melkoista myrskyä, kun isä etsii hurrikaanin viemää poikaansa (tosin koko army odottaa märkiä paitoja.. uuuh..).
Olikohan mulla jotain asiaakin?.. Ainiin, vapaita miehiä olisi muitakin tarjolla. Pepper Potts eli Gwyneth Paltrow ja Chris Martin ovat eronneet ja ilmeisesti myös Johnny Depp on jälleen vapaalla jalalla. Tosin Johnnylle eilinen ystäväni on jo lähettämässä surunvalittelukirjettä, että ei ehkä kannata muiden vaivautua.
Pistetään nyt loppuun vaikka joku piisi eilisestä leffasta.
Minä nimittäin. Istun pitkästä aikaa tietokoneluokassa päivystämässä ja ilmeisesti siivooja oli laittanut patterit melkein kiinni. Minä pistin ne puoliväliin ja laitoin kaikki koneet auki, mitä en yleensä tee. Sormet on siniset.
Tänään menen elokuviin ystäväni Kristiinan kanssa. Hän on se, jonka kanssa harrastan elokuvia aika useinkin ja muuta tyttöjuttua, katselemme koruja ja meikkejä jos sellaisten ohi kuljemme. Kristiina on minulle kuin isosisko (oma siskoni on minulle melko tuntematon, en tiedä hänestä oikein mitään).
Elokuva on 'Only lovers left alive' ja siinä on ihana Tom Hiddleston pääosassa. Oijoi. Kyseessä on siis vampyyritarina, jos en vielä maininnut. Naispääosaa esittää Tilda Swinton, joka on varmasti erinomainen näytteljä (vaikken hänestä niin kovin pidäkään). Mutta Loki vampyyrina.. hmm.
Jalka kramppasi oikein makeasti taas töihin tullessa, tosin pääsin suht hyvin kävelemään kuitenkin. Ehkä tässä vielä on toivoa, että se joskus paranisi.
Ihan näin pikaisesti ajattelin ilmoittaa olevani hengissä, koivetkin toimii jotenkuten. Jätin tosin aamu-uinnin väliin, koska oikea koipi on vielä sen verran muhevan tuntuinen, etten uskaltanut ruveta sitä treenaamaan.
Perjantai meni rattoisasti pienimmän kera asioita hoitaessa. Kävimme nimittäin uusimassa nuoren miehen passia, koska vauvakuvan imulihaksista on jo muutama vuosi mainittu. Kuvauksen ja passin lisäksi kävimme näyttämässä (keski)sormea kivalle lääkärisedälle ihan siksi, että sormessa on edelleen se ihottuma mikä syksylläkin. Saa nähdä auttaako uusi rasva. Lisäksi ostimme lapsiraukalle parit uudet verkkarit ja sukkia vinon pinon, koska tuo rutale kasvaa.
Keskimmäinen oli saanut hylkäyskirjeen valintakoe-yläasteelta, mutta koskapa siinä oli joitain kummallisuuksia mies kysyi asiaa naapurin tädiltä, joka selvittää sen. Joskus on mukavaa, että on suora yhteys kaupungin johtoon.
Viikonloppu meni, neuloin, luin ja katselin töllöä. En siis tehnyt mitään järkevää tai tuottavaa. Tutustuimme uuteen uunimme, jonka mies viime viikolla asensi ja mies muotoili vanhat pellit uuteen sopiviksi laikan kera. Hyvin mahtuu nyt.
Huomenna saan ystävältä lainaan Spooksin kaksi kautta (eli kaudet 7 ja 8). Hmm..hhmmm...hmm. Yritin viikonloppuna katsoa 'Walking dead'iä, mutta pilotti ainakin oli yksi tuskallisimman pitkäveteisistä mitä olen ikuna nähnyt, joten saa nähdä jaksanko katsoa sitä sen enempää.
NIIN ja vielä! Sain kirjallisuuden teoriakurssin proosa-analyysista kolmosen eli nyt saan oletettavasti kolmosen myös kurssin arvosanaksi! Jei! Ja mitään en ymmärrä analysoinneistani :P