tiistai 16. kesäkuuta 2026

Yksin mökillä

Kesäloma on alkanut ja olen nyt ensimmäisen viikon muutaman päivän kissan kanssa kahdestaan mökillä kunnes miehen loma alkaa.  Hän tulee lauantaina vanhimman pojan kanssa tänne ja keskimmäinen tulee avovaimonsa kanssa ilmeisesti jo torstaina juhannuksen viettoon.  

Sääennuste lupasi suunnilleen koko viikoksi sadetta,  mutta lauantain jälkeen on ollut hyvä ilma. Sunnuntaina ja maanantaina oikein lämmintä, tänään vähän pilvisempää. 
Istun kesäkeittiössä ompelemassa tilkkutyötä, joka on ollut useamman kuukauden tauolla.  Eilen join iltapäiväkahvit tässä.  Sirius nukkuu vastapäisessä tuolissa 🐈‍⬛
Heitin vasta sunnuntaina talviturkinkin. Järvi on vielä aika raikas. Tein myös osani vieraslajien hävittämisen suhteen.  


tiistai 2. kesäkuuta 2026

Meni hermo ja sen kyllä huomaa

Pienen tauon jälkeen taas täällä. Täällä hermot on kärynneet riekaleiksi. 

Työpaikan pöytäkoneet päättivät sanoa työsopimukset irti viime torstaina aamulla, eivät sis päässeet nettiin eikä pilveen. Alkuun pääsimem sentään yhdelle verkkolevylle, joten saatoimme tehdä ilmoituksia kirjallisuuspiireistä ensi syksyä varten, mutta sitten minun koneeni päätti sen olevan tylsää ja lopetti kaikki yhteydet.  Työpari soitti ICT-tukeen ja asiaa luvattiin selvitellä. No, siinä odotellessa huomasimme, että läppärillä pääsee wifiverkon kautta tekemään asioita. ICT oli kovasti sitä mieltä, että kyllä meillä netti toimii.. Maanantaiaamuna soitin sitten minä puolestani sinne. Tänään saapui nuori mieshenkilö pariksi tunniksi säätämään yhteyksiä ja selvisi, että koko talon langallinen verkko oli jumissa ja piti korjata rungosta(?). Nuori meni takaisin ICT-paikkaan ja sääti siellä. Totta tosiaan, hetken päästä saimme yhteydet takaisin. Voi ihmettä!

Lisäksi eilen oli aivan jumalaton remonttimöykkä. Kaksi betoniatuoa pyöritti koko päivän meidän styroksi-ikkunan alla ja katolla porattiin jotakin.  Tuntui, ettei edes vastamelukuulokkeet oikein auttaneet. Kävin välillä kävelemässä ympäri taloa ja istuin jossain hiljaisemmassa paikassa aina hetken. Meinasi itku päästä ja lopulta sitten lähdin kotiin hyvissä ajoin, kun en enää jaksanut. Pomokin oli suotuisa. 

No, vähitellen alkaa vanne löystyä ja lomakin jo häämöttää ensi viikon torstaina. 

Myös allaoleva biisi on helpottanut :D