tiistai 2. kesäkuuta 2026

Meni hermo ja sen kyllä huomaa

Pienen tauon jälkeen taas täällä. Täällä hermot on kärynneet riekaleiksi. 

Työpaikan pöytäkoneet päättivät sanoa työsopimukset irti viime torstaina aamulla, eivät sis päässeet nettiin eikä pilveen. Alkuun pääsimem sentään yhdelle verkkolevylle, joten saatoimme tehdä ilmoituksia kirjallisuuspiireistä ensi syksyä varten, mutta sitten minun koneeni päätti sen olevan tylsää ja lopetti kaikki yhteydet.  Työpari soitti ICT-tukeen ja asiaa luvattiin selvitellä. No, siinä odotellessa huomasimme, että läppärillä pääsee wifiverkon kautta tekemään asioita. ICT oli kovasti sitä mieltä, että kyllä meillä netti toimii.. Maanantaiaamuna soitin sitten minä puolestani sinne. Tänään saapui nuori mieshenkilö pariksi tunniksi säätämään yhteyksiä ja selvisi, että koko talon langallinen verkko oli jumissa ja piti korjata rungosta(?). Nuori meni takaisin ICT-paikkaan ja sääti siellä. Totta tosiaan, hetken päästä saimme yhteydet takaisin. Voi ihmettä!

Lisäksi eilen oli aivan jumalaton remonttimöykkä. Kaksi betoniatuoa pyöritti koko päivän meidän styroksi-ikkunan alla ja katolla porattiin jotakin.  Tuntui, ettei edes vastamelukuulokkeet oikein auttaneet. Kävin välillä kävelemässä ympäri taloa ja istuin jossain hiljaisemmassa paikassa aina hetken. Meinasi itku päästä ja lopulta sitten lähdin kotiin hyvissä ajoin, kun en enää jaksanut. Pomokin oli suotuisa. 

No, vähitellen alkaa vanne löystyä ja lomakin jo häämöttää ensi viikon torstaina. 

Myös allaoleva biisi on helpottanut :D


 

6 kommenttia:

  1. Voi sentään! Tekniset ongelmat (netti ja muut) kiristävät kyllä pinnaa. Isosti! Tekniikan pitäisi helpottaa asioita, eikä vaikeuttaa. ;) Hah! Ja siihen kun vielä möykän lisää päälle, niin itse olisin kyllä ihan täysi hermoraunio. En kykenisi keskittymään mihinkään. Hyvä nyt kuitenkin, että ongelmat tuli ratkottua, homma toimii taas, vaikka möly ei välttämättä ihan heti häviäkään (riippuen mitä siellä on teon alla). Loma on lähellä jo, niin eikös sitä sanota että tämän odotusajan voisi vaikka seistä päällään? <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos myötätunnosta 💕 Eniten ehkä remontissa häiritsee tiedottamisen puute. Onneksi ei enää monta päivää jäljellä 🙂

      Poista
  2. Hermo menee vähemmästäkin. 🫣 Kaikkein ärsyttävimpiä ongelmia ovat sellaiset, joille ei pysty itse tekemään mitään, kuten tekniset ongelmat ja muiden aiheuttama melu. Helpottaisi paljon, jos tietäisi etukäteen, mihin asti melua tulee kestämään. Tsemppiä! Loma ei ole enää kaukana! 😊

    VastaaPoista
  3. Uskon, että tuollaisen jälkeen on hermot mennyt. Sinulla kuitenkin ilmeisen hiljaisesti, minä olisin varmaan saanut jopa ihan äänekkään hermoromahduksen.
    Mutta enää muutama päivä ja sitten lomalle - voit unohtaa melun ja metelin ja toivoa, että... niin toivoa 😄

    Joka tapauksessa, hyvää lomaa 😎 - jos ei tässä ennen lomaasi ehditä enää viestejä vaihdella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Pöllö! Meille on luvattu, että kesän aikana valmistuvat sekä ikkunat että ulkorappaus. Toivon todella, että niin käy.
      Viikon päästä olen jo mökillä Siriuksen kanssa nauttimassa kesälaitumista 🙂 Aion sielläkin kyllä päivitellä ja seurata teidän muiden kesähommia 🌞

      Poista

Jätähän puumerkkisi, kun tänne asti luit :)