maanantai 7. tammikuuta 2013

Katu

Polttaa kesäkatu miestä
Kosteaa höyryä nousee tiestä
Polttaa asfaltti ja tiili
Hengityksen täyttää pölyn sekä hiili
Autojen pakokaasuhuumaa
Kadulla on kuumaa
Kadulla on kuumaa

Katu kuuma kaupungin
Mä vaikka kärsinkin
Miksi sen silti hylkäisin
Koska voin saapua myöhemmin
Taas rakkain joka tuo illan viileyden
Viilentää yksin hän saattaa
Kesäkadun, tuli kuuman
Kesäkadun

Polttaa kesäkadun päivä
Iltaan tuskasta jäädä voi häivä
Polttaa sydäntä mun silloin
Odottaa jos turhaan sinua saan illoin
Päivän kesäkadun siedän
Illalla jos saapuvan sinun sinne tiedän

Katu kuuma kaupungin
Mä vaikka kärsinkin
Miksi sen silti hylkäisin
Koska voin saapua myöhemmin
Taas rakkain joka tuo illan viileyden
Viilentää yksin hän saattaa
Kesäkadun, tuli kuuman
Kesäkadun

Polttaa kesäkadun päivä
Iltaan tuskasta jäädä voi häivä
Polttaa sydäntä mun silloin
Odottaa jos turhaan sinua saan illoin
Päivän kesäkadun siedän
Illalla jos saapuvan sinun sinne tiedän

Katu kuuma kaupungin
Mä vaikka kärsinkin
Miksi sen silti hylkäisin
Koska voin saapua myöhemmin
Taas rakkain joka tuo illan viileyden
Viilentää yksin hän saattaa
Kesäkadun, tuli kuuman
Kesäkadun


Rakastan Helsinkiä, vaikka olenkin kohta puolet elämästäni asunut naapurikaupungissa. Tai onhan siihen sentään vielä muutama vuosi.. siihen puoleen elämään.

5 kommenttia:

  1. Olispa jo kesä ja kuuma katu. :)

    VastaaPoista
  2. Minäkin rakastan Helsinkiä, mutta olen onnistuneesti vieroittanut itseni sieltä. Mutta ihana on käydä vanhoilla kotikonnuilla! Ja tuo biisi on niiiiin kesää ja Helsinkiä!!!

    VastaaPoista
  3. Minäkin unelmoin Helsingista , sen varten että sieltä ois minuun helppo päästä laivalle ja katsomaan äitiäni ... Tää laulu on myös tuttu ja kuva sitä kärsimystä vaikka sielä on kuuma mutta kivaa kuitenkin .... Kadulla on ihmisia kenestä en tiedä mitään vaan voin arvailla ...

    VastaaPoista

Jätähän puumerkkisi, kun tänne asti luit :)