maanantai 29. helmikuuta 2016

Erityisesti ärsytti tänään

Otsikon mukaisesti illalla metron portaissa alatasanteelle seisoksimaan jäävät pissikset erityisesti nyppivät. Miksi oi miksi sitä kaveria on pakko jäädä odottamaan ryppäänä heti siihen, missä portaista astutaan pois? Olen alkanut käyttäytyä keski-äkäisen tädin tavoin ja ryysin pissislauman läpi, vähän ne naureskelivat ihmeissään.

Samaa taktiikkaa oli pakko käyttää juuri ennen lomaa aamumetrossa, kun erään huivirouvan käsveska oli niin jumalattoman kokoinen, että tukki kulkureitit vaikka oli hänen olkapäällään. En käsitä.

Yksi erityinen kypsyyskoe on myös liikenteessä nykyään liikkuvat zombit. Siis ihmiset, jotka tuijottavat luuriaan niin, etteivät yhtään tiedä mitä tekevät.

Niin ja sitten vielä. Ääni meni taas iltaa kohti, töissä. Että sillein. Ihme kyllä ikkunalauta työpöytäni edessä oli imuroitu, siinä olikin todella komeat pallerot.

Mutta nyt siirryn Lewisin pariin sohvalle. Heippa.


4 kommenttia:

  1. Jos olisin tänään käyttäytynyt niin kuin nykyään käyttäydyn, olisin ensin ärähtänyt ja sitten vasta katsonut. Ja jos en olisi saanut sellaista kotikasvastusta kuin olen saanut, niin olisin sittenkin ärähtänyt; käyttäen samoja sanoja kuin AM aikanaan: "onhan se mun p..e leveä, muttei sinne sentään ostoskärry mahdu"
    Olin Ystävän kanssa kaupassa ja kassalla mun takana oli sellainen käppänä, lyhyt mieshenkilö joka tökki mua ihan koko ajan ostoskärryllä takapuoleen. Oli ihan viittä vaille, etten ärähtänyt sille, mutta kun tiesin, että pääsen siitä eroon ihan pian, niin yritin kestää. Mutta kun en viitsinyt ihan siinä samassa tappituntumassa mennä Ystävän perässä, kun hän maksoi ostokset kortilla - ei oo mun mielestä kohteliasta edes Ystävää kohtaan kytätä vieressä tunnuslukua...
    Mutta musta on tullut juurikin sellainen, että en yksin kulkiessani juuri väistele, jos joku on mun tiellä niin se kyllä tuntee sen nahoissaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noin ostoskärryillä tökkijät on raivostuttavia. Mä olen joskus tuupannut sen kärryn vähän rivakammin takaisin, on mennyt perille.

      Poista
    2. Arghh, mä niiiin tiedän nuo... Ja sitten meillä on täällä maalla (onneksi niin vähän ihmisiä että yleensä kukaan ei ole tiellä ,-) niitä kärryttömiä "tökkijöitä". Ts yleensä miehiä jotka tulee kassajonossa liian lähelle.

      Viimeks kun olin kahden sellaisen ei-niin-hyvälle haisevan miehen välissä meinas tulla ahdistus ja pakokauhu. Siirryin vähän sivummalle jolloin takana tuleva mies kysyi, että "Onko sulla ostoksia ollenkaan?"

      Jooei, ihan muuten vaan tässä kassan vierellä tykkään viettää aikaa. Puuh! Sanoin sitten vaan, että On, mutta tuli vähän tukalaa kun on niin ahdasta että siirryin pikkasen. Grrr!

      Poista
    3. Ai kamalaa, Marjaana :( Tuossa vois tulla hengenahdistuskin, jos olis miehillä joku hajuste.

      Poista

Jätähän puumerkkisi, kun tänne asti luit :)